زیباترین چشم‌اندازهای روی کره زمین!!
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

   
 
صحرای ساهارا 
صحرای ساهارا در آفریقا
 
دریای مرده اسرائیل
دریای مرده، اسرائیل، اردن
 
تپه های شکلات
شکلات هیلز، فیلیپین
 
منطقه چهارگوشه
منطقه چهار گوشه، ایالات متحده آمریکا
 
Alvord Playa ، جنوب شرقی اورگان
Alvord Playa، جنوب شرقی اورگان، ایالات متحده آمریکا
 
کاپادوکیه ، ترکیه
کاپادوکیه، ترکیه
 
سیاه سنگ کویر ، نوادا ، ایالات متحده آمریکا
سیاه سنگ کویر، نوادا، ایالات متحده آمریکا
 
سیاه و سفید کویر ، مصر
کویر سیاه و سفید، مصر
 
Namib کویر ، نامیبیا
Namib کویر، نامیبیا
 
دریاچه Turkana ، کنیا
دریاچه Turkana، کنیا
 
ساختار Richat ، در نزدیکی Ouadane ، موریتانی
ساختار Richat، در نزدیکی Ouadane، موریتانی
 
جزایر سوکوترا جزیره ، یمن
جزیره سوکوترا، یمن  

نظرات شما عزیزان:

همشهری
ساعت12:50---28 خرداد 1392
جای مهندسین ازجمله مهندس صادق نژاد خیلی خالیه او با تمام توان از حقوق از دست رفته شهروندانش صادقانه دفاع کرد اسم مستعارش رامین بود ولی در لیست فرمانداری ننوشتنددر عوض برای آهنگری 4نوع اسم مستعار من در آوردی قید کردنداین است معنی عدالت........
پاسخ: جناب آقای مهندس... انشالله به زودی واقعیت ها را خواهم گفت...!


همشهری آگاه
ساعت8:11---1 خرداد 1392
مدیریت شهری و توسعه عمرانی هردو برای شهرمان کارساز میباشدآقای شهردار آینده مان از لحظه آشنایی صادقانه بردل نشستی ....... حامییان گروه مهندسی
پاسخ: سلام. یاد باد آن روزگاران مهندس جان


2013-khoy.blogfa.com
ساعت13:15---9 ارديبهشت 1392
2013-khoy.blogfa.com

پسرشجاع
ساعت8:14---28 فروردين 1392
خیانت دیدم و گفتم تلاقی میکنم من هم@اگر بادیگری باشم سبک تر میشود دردم@خیانت کردم اماتو زمن با طعنه پرسیدی@چرابااینکه بی زاری دچار ترس و تردیدی@گناهت بر گردم مانده چه تاوانی که پس دادم@چه کردم باخیالاتم نخواهد رفت از یادم.......
پاسخ: مهندس عزیز هر آنکه از رفاقت دم میزند / ولی ناخودآگاه از خیانت دم میزند . برای خیانت ، هزار راه هست اما هیچ کدام به اندازه تظاهر به دوست داشتن کثیف نیست !


رامین
ساعت8:30---26 فروردين 1392
کنون گر تو در آب ماهی شوی

ادامه شاهنامه فردوسی
پاسخ:در مجلسی وارد شدی زبان نگه دار در سفره ای وارد شدی شکم نگه دار در خانه ای وارد شدی چشم نگه دار در نماز ایستادی دل نگه دار


صادق نژاد(راه خوی)
ساعت9:09---21 فروردين 1392
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود
ای که ره بستی میان کوچه ها بر فاطمه
گردنت را میشکست انجا اگر عباس بود


صادق نژاد(راه خوی)
ساعت9:00---21 فروردين 1392
دانی چرا در سیر خود برخویش میلغزد قلم
ترسد که ظلمی را زندبر حق مظلومی رقم


صادق نژاد
ساعت8:42---21 فروردين 1392
باسلام مهندس اسبقی عزیز باتشکر از وبلاقتان آرزوی موفقیت و توفیقات روز افزون برایتان دارم

محمد صادق نژاد(رامین)
ساعت10:22---27 اسفند 1391
عکس بزرگ راه

محمد صادق نژاد(رامین)
ساعت10:17---27 اسفند 1391
شرح وظايف و اختيارات شوراي اسلامي شهر
طبق ماده 71 قانون وآيين نامه تشکيلات شوراهاي اسلامي
1- انتخاب شهردار براي مدت چهار سال
تبصره 1: شوراي اسلامي شهر موظف است بلافاصله پس از رسميت يافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرايط اقدام نمايد
تبصره 2 : شهردار نمي تواند همزمان عضو شوراي اسلامي شهر باشد.
تبصره 3 : نصب شهرداران در شهرها با جمعيت بيشتر از دويست هزار نفر ومراکز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر وحکم وزير کشور ودر ساير شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حکم استاندار صورت مي گيرد.
تبصره 4 : دوره خدمت شهردار در موارد زير خاتمه مي پذيرد :
الف : استعفاي کتبي با تصويب شورا
ب: برکناري توسط شوراي شهر با رعايت مقررات قانوني
ج: تعليق طبق مقررات قانوني
د : فقدان هريک از شرايط احراز سمت شهردار به تشخيص شوراي شهر
2- بررسي وشناخت کمبودها ، نيازها ونارسائيهاي اجتماعي ، فرهنگي وآموزشي ، بهداشتي، اقتصادي ورفاهي حوزه انتخابيه وتهيه طرحها و پيشنهادهاي اصلاحي وراه حلهاي کاربردي در اين زمينه ها ، جهت برنامه ريزي و ارائه آن به مقامات مسئول ذير بط.
_ نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا وطرحهاي مصوب در امور شهرداري وساير سازمانهاي خدماتي در صورتي که اين نظارت مخل جريان عادي اين امور نگردد.
3- همکاري با مسئولين اجرائي ونهادها وسازمانهاي مملکتي در زمينه هاي مختلف اجتماعي ، فرهنگي ، آموزشي ، اقتصادي وعمراني بنا به درخواست آنان
4- برنامه ريزي در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعي ،اقتصادي ، عمراني ، فرهنگي ،آموزشي و ساير امور رفاهي با موافقت دستگاههاي ذيربط.
5- تشويق وترغيب مردم در خصوص گسترش مراکز تفريحي ، ورزشي وفرهنگي با هماهنگي دستگاههاي ذيربط.
6- اقدام در خصوص تشکيل انجمنها ونهاد هاي اجتماعي ،امدادي ، ارشادي وتاسيس تعاونيهاي توليد و توزيع ومصرف ، نيز انجام آمارگيري ، تحقيقات محلي وتوزيع ارزاق عمومي با توافق دستگاههاي ذيربط.
7- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه ودارائيهاي نقدي جنسي واموال منقول وغير منقول شهرداري و همچنين نظارت بر حساب درآمد و هزينه آنها به گونه اي که مخل جريان عادي امور شهرداري نباشد.
8- تصويب آيين نامه پيشنهادي شهرداري پس از رسيدگي به آنها با رعايت دستورالعملهاي وزارت کشور.
9- تاييد صورت جامع درآمد وهزينه شهرداري که هر شش ماه يکبار توسط شهرداري تهيه مي شود وانتشار آن براي اطلاع عموم وارسال نسخه اي از آن به وزارت کشور .
10-همکاري با شهرداري جهت تصويب طرح حدود شهر با رعايت طرحهاي هادي وجامع شهرسازي پس از تهيه آن توسط شهرداري با تاييد وزارت کشور ووزارت مسکن وشهرسازي.

11- تصويب بودجه ، اصلاح ومتمم بودجه سالانه شهرداري وموسسات وشرکتهاي وابسته به شهرداري با رعايت آيين نامه مالي شهرداريها وهمچنين تصويب بودجه شوراي شهر.
تبصره : کليه درآمدهاي شهرداري به حسابهايي که با تاييد شوراي اسلامي شهر در بانکها افتتاح مي شود واريز وطبق قانون مربوطه هزينه خواهد شد.
12- تصويب وامهاي پيشنهادي شهرداري پس از بررسي دقيق نسبت به مبلغ مدت وميزان کارمزد.
13- تصويب معاملات ونظارت بر آنها اعم از خريد ، فروش ، مقاطعه ، اجاره واستيجاري ، که به نام شهر وشهرداري صورت پذيرد با در نظر گرفتن صرفه وصلاح وبا رعايت مقررات آيين نامه مالي و معاملات شهرداري.
تبصره : به منظور تسريع در پيشرفت امور شهرداري ، شورا مي تواند اختيار نصويب وانجام معاملات را تا ميزان معيني با رعايت آيين نامه معاملات شهرداري به شهردار واگذار نمايد.
14- تصويب اساسنامه موسسات وشرکتهاي وابسته به شهرداري با تاييد وموافقت وزارت کشور.
15- تصويب لوايح برقراري يا لغو عوارض شهر و همچنين تغيير نوع و ميزان آن با در نظر گرفتن سياست عمومي دولت که از سوي وزارت کشور اعلام مي شود.
16- نظارت بر حسن جريان دعاوي مربوط به شهرداري.
17- نظارت بر امور بهداشت نظارت شهر.
18- نظارت بر امور تماشاخانه ها ، سينماها وديگر اماکن عمومي که توسط بخش خصوصي تعاوني ويا دولتي اداره مي شود .
19- وضع تدوين مقررات خاص براي حسن ترتيب ، نظافت وبهداشت اين قبيل موسسات بر طبق پيشنهاد شهرداري واتخاذ تدابير احتياطي جهت جلوگيري از خطر آتش سوزي ومانند آن.
20- تصويب مقررات لازم جهت اراضي غير محصور شهري از نظر بهداشت و آسايش عمومي


رامین صادق نژاد
ساعت8:37---26 اسفند 1391
بیا از قلعه خیبر بپرسیم زور حیدر را

ویا با ضربه گرزی که ویران کردخیبر را

شاعر مهندس صادق نژاد
پاسخ:تشکر از نظرات شما


رامین صادق نژاد
ساعت8:31---26 اسفند 1391

حريم راه:
با توجه ببه نوع راهي كه طراحي و احداث گردد حريم در نظر گرفته مي شود. منظور از حريم مقدار زميني است كه از دو طرف راه براي مقاصد خاصي اختصاص مي يابد اين مقاصد را مي توان بطور خلاصه بشرح ذيل ذكر نمود:

1- ايجاد ميدان ديد وسيعتر براي رانندگان

2- ايجاد تسهيلات جهت تعريض راه در آينده با توجه به افزايش ترافيك

3- جلوگيري يا كاهش خطرات ناشي از انحراف خودروها از جاده ((با جلوگيري از احداث ساختمان با هر گونه بنا در حريم))

گاردريل :
نوعي جدا كننده كه از جنس ورق گالوانيزه براي حفاظ در راهها استفاده مي شود كه در اتوبانها، نقاط پرتگاه، گردنه ها و قوسها نصب مي شود تا از تصادفات و اتفاقات ناگوار در هنگام رانندگي جلوگيري شده يا عوارض آنها كمتر شود.

نيوجرسي:
نوعي جدا كننده بتني مي باشد كه در ارتفاع مختفل از قبيل يك يا دو متري ساخته مي شود كه در بزرگراه ها جهت جلوگيري از دور زدنها و خلاف رانندگان متخلف و ايجاد امنيت و جلوگيري از اتفاقات ناگوار و تصادفات و در بعضي موارد ورود و خروج و هدايت ترافيك و جلوگيري از نور چراغهاي روبرو ايجاد مي شود.

چشم گربه اي:
همانگونه كه خط كشي در هنگام روز و شب راننده را در مسير حركت راهنمايي نموده و به او در انتخاب خط مسير ايمن كمك مي كند، چشم گربه اي نيز كه در انواع مختلفي ساخته مي شود وظيفه هدايت راننده را در خطوط مختلف ترافيكي ((لاينهاي ترافيكي)) را در شب بعهده دارد. چشم گربه ايها خصوصاً در قوسها، محل پياده روها و جاده هاي داراي چند خط ترافيكي كاربرد گسترده اي دارند.چشم گربه ايها با بازتابش نور چراغهاي خودرو در شب رؤيت شده و راننده را در مسير ايمن هدايت ميكنند.

زهكشي و درواسيون:
نفوذ آب به لايه هاي زير سازي موجب تخريب راه مي گردد بنابراين همواره تلاش مي شود تا از نفوذ آبهاي سطحي به زيرسازي جلوگيري شود براي تحقق اين امر روشهاي مختلفي وجود دارد كه به كمك آنها آب را از لايه دفع يا از نزديك شدن آبهاي جاري به راه جلوگيري مي كنند زهكشي و درواسيون از جمله اين روشهاست.

آسفالت رودميكس :
از اختلاط مصالح سنگي با قير مايع در سطح آماده شده را بدون گرم كردن مصالح سنگي ساخته مي شود از مزاياي اين نوع مخلوط استفاده از مصالح سنگي در كنار راه ريسه يا در نزديكي هاي انبار شده مي باشد مصالح سنگي آسفالت مخلوط بايد از سنگ يا شن شكسته يا شن و ماسه رودخانه اي و يا مخلوطي از آن دو تهيه شده باشد اين مصالح بايستي سخت، مقاوم و تميزباشند كه بوسيله مخلوط كننده اي نظير گريدر و يا لودر و يا هر وسيله مناسب ديگر در كنار راه تهيه مي شود.

آسفالت گرم :
عبارت است از مخلوطهاي مصالح سنگي با قير خالص كه در كارخانه آسفالت با درجه حرارت معين طبق مشخصات تهيه و با توجه به فاصله حمل مشخص كه مجاز مي باشد آماده شده و بوسيله فينيشر بر روي سطح راه پخش و كوبيده مي شود.

بيندر:
بيندر بتن آسفالتي مي باشد كه با سنگ شكسته از مصالح رودخانه اي يا كوهي تهيه مي شود و مصالح سنگي آن داراي دانه بندي 25-0 ميلي متر و 19-0 ميلي متر مي باشد بيندر بصورت يك لايه طبق ابعاد و ضخامت هايي كه در نقشه مشخص شده بر روي سطوح آماده شده راه پخش مي گردد البته در مواردي كه ضخامت قشر آسفالت زياد باشد با توجه به دانه بندي انتخاب شده ممكن است در يك لايه يا بيشتر اجرا شود.ضمناً لايه بيندر بر اساس طراحي روس


ساعت8:27---26 اسفند 1391
اساس:
قشری از مصالح سنگی با مشخصات فنی و به ضخامت معین که بر روی بستر آماده شده راه و یا لایه زیراساس، به منظور تحمل بارهای وارده از لایههای بالاتر روسازی قرار گیرد، قشر اساس نامیده میشود.

اساس شنی:
عبارت است از مصالح شکسته شنی با مشخصات فنی معین که به ابعاد هندسی مورد نظر بر روی قشر زیراساس و یا بستر روسازی قرارگیرد.

اساس قیری:
مخلوطی از مصالح سنگی و قیر با مشخصات فنی و به ضخامت معین که بر روی بستر آماده شده راه و یا لایه زیراساس، به منظور تحمل بارهای وارده از لایههای بالاتر روسازی قرار گیرد، قشر اساس قیری نامیده میشود.

اساس ماکادامی:
مخلوطی از سنگ کوهی و یا سنگهای رودخانهای شکسته به اندازههای مشخص و پخش آن بر روی قشر آماده شده سطح راه برابر ابعاد، اندازهها و ضخامتهای مشخص شده در نقشهها.

اندود سطحی (تککت):
پخش یک لایه بسیار نازک قیر محلول یا قیرآبه روی سطح آسفالتی یا بتنی به منظور آغشته نمودن سطوح مزبور و ایجاد چسبندگی با قشر آسفالتی که متعاقباً روی آن پخش میشود، اندود سطحی یا تککت نامیده میشود.

اندود نفوذی (پریمکت):
پخش یک لایه قیر محلول با کندروانی (ویسکوزیته) کم یا متوسط در سطح شنی راه (بستر روسازی راه یا زیراساس و یا اساس)، اندود نفوذی یا پریمکت نامیده میشود.

اندودهای آببند (سیلکت):
اجرای آسفالتهای حفاظتی بر روی انواع رویههای آسفالتی و یا بتنی موجود، به منظور آببندی، افزایش خاصیت نفوذناپذیری، اصلاح آسیبدیدگیهای سطحی، بهسازی موقت و افزایش عمر بهرهبرداریها، اندود آببند یا سیلکت نامیده میشود.



رامین صادق نژاد
ساعت8:14---26 اسفند 1391

عوامل موثر بر ايمن سازي راههاي كوهستاني
از آنجا كه ايمن سازي راهها معمولا به سه روش زير انجام مي پذيرد، عوامل موثر بر ايمن سازي راههاي كوهستاني را مي توان در قالب اين سه موضوع مورد بررسي قرار داد :

الف) اصلاح و ساماندهي طرح هندسي راه ( اصلاح مقاطع طولي و عرضي، قوسهاي قائم و افقي، عرض راه، شانه راه، شيب طولي و عرضي راه، تقاطعها و موانع ديد )
ب) ساماندهي بافت سطح جاده يا روسازي راه ( اصلاح و ترميم رويه هاي آسفالت و رفع هر گونه مانع از سطح راه )
ج) نصب علائم و تجهيزات ايمني راهها ( طراحي و نصب انواع علائم ايمني افقي و عمودي، سيستمهاي روشنايي و حفاظهاي ايمني )


مهندس صادق نژاد(رامین-خوی)
ساعت10:08---24 اسفند 1391
تصاویر زیبای پل

مهندس صادق نژاد
ساعت10:06---24 اسفند 1391
تصاویر زیبای پل

مهندس صادق نژاد
ساعت10:01---24 اسفند 1391
تصاویر زیبای پل

مهندس صادق نژاد
ساعت9:59---24 اسفند 1391
تصاویر زیبای پل
پاسخ:


مهندس صادق نژاد
ساعت9:54---24 اسفند 1391


تقاطع غیرهمسطح: محل برخورد دو یا چند راه ارتباطی است وقتی هریک از این راه‌های ارتباطی در ارتفاع‌های مختلفی از سطح زمین ساخته شده باشند، به‌طوری که عبور و مرور یکدیگر را مختل ننمایند. در برابر این نوع تقاطع، تقاطع همسطح قرار دارد.
استفاده از تقاطع‌های ناهمسطح یکی از راهکارهای موثر برای روانی عبورومرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی راه و ترابری و مهندسی عمران می‌باشد.
شهرهای دوطبقه شهرهای آینده
شهرهایی که به‌وفور از تقاطع‌های غیر همسطح بهره می‌برند اصطلاحاً شهرهای دو طبقه خوانده می‌شوند. تقاطع‌های غیر همسطح از بار ترافیکی معابر کاسته و به سرعت بیش تر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادف‌ها کمک شایانی می‌کنند. درحال حاضر اکثر شهرهای پیشرفته و بزرگ جهان یا پیش تر دوطبقه شده‌اند یا به سوی دو طبقه شدن حرکت می‌کنند.



صادق نژاد راه خوی
ساعت12:05---23 اسفند 1391
از عرش تا فرش از سرا تا ثریا هرجا که آفرینش مصنوعی رخ میدهد مدیون دستهای شما مهندسین و آبادگران پرتلاش میباشداین ستاره گان در روی زمین بر آسمانها می درخشند و خدمت به عالم بشریت راسر لوحه مسیر زندگی خود گماردند...........تقدیم به مدیر پر پتانسیل اسبقی عزیز
پاسخ: با تشکر از مهندس عزیز جناب آقای صادق نژاد انشالله با موفقیت در کنار شما پتانسیل های شهر خوی را نشان خواهیم داد. یا علی برادر


صادق نژاد راه خوی
ساعت11:59---23 اسفند 1391
مابرون و ننگریم و گال را
مادرون را بنگریم و حال را
معیار انتخاب شورای شهر1-تعهد2-تخصص در موردعمران- شهرسازی - مدیریت-معماری- ترافیک(رشته مرتبط داشتن)
3-همدلی و هم رایی و اتحاد اعضای شورای انتخاباتی
4-دارای روحیه و پرانرژی بدن(خلاقیت فکری)
5-کارنامه درخشان اجرا در عمل داشتن نه شعاردادن
6-آزمودن را آزمودن خطاست...........
7-مردم داری
8-دید مهندسی و مدیریتی در مرحله اجرا


رامین راه خوی
ساعت8:44---20 اسفند 1391
بافت میانی: این بافت حد فاصل توسعه جدید شهر تهران و هسته قدیمی و تاریخی شهر (به ویژه در نیم قرن اخیر) محسوب می شود. رشد بافت های سکونتی، خدماتی، فرهنگی- تفریحی و بهداشتی در این محدوده، زمینه توسعه فضاهای جدید و نوین تهران را در دهه های بعد مهیا ساخت. محلات شمالی نظیر یوسف آباد، امیرآباد، گیشا، ستارخان در شمال و غرب و نارمک و امام حسین در شرق، نمونه های عیان از این رشد محسوب می شوند. از نظر سیمای کالبدی، این رشد چه از نظر سیما و منظر و الگوی ساخت و چه از نظر گروه های ساکن، تفاوت قابل ملاحظه ای با بافت قدیمی تهران دارد. الگوی شبکه بندی منظم و نسبتاً عریض، نوع مصالح متفاوت ساخت، تعداد طبقات و الگوی از پیش برنامه ریزی شده در این محدوده، کاملاً بارز و قابل مشاهده است. به رغم توسعه چند دهه اخیر، هنوز بخش عمده ای از عناصر خدماتی شهر در این حوزه قرار دارد؛ هر چند که بار سکونتی آن به نفع کارکردهای خدماتی و عمومی کاهش پیدا کرده است.



- بافت نوساز: بافت نوساز تهران، اگر چه به استناد آمار و ارقام تولید مسکن طی دهه های اخیر، از تنوع نسبی در مناطق مختلف شهر برخوردار بوده لیکن بی هیچ تردیدی می توان عرصه های شمال غربی، شرق، جنوب غربی و جنوب شرقی تهران را مهمترین عرصه های تأثیرپذیر توسعه شهر به حساب آورد. همان گونه که از اطلاعات مربوط به پروانه های ساختمانی صادر شده (89-1385) نیز استنباط می شود، مناطق 2 و 5 در شمال غرب و منطقه 8 و4 در شمال شرق و منطقه 18 در جنوب غربی و منطقه 14 و 15 در جنوب شرقی به نسبت سایر مناطق شهر، از میزان کل ساخت وسازهای تهران بیشترین میزان سهم بری را داشته اند. نقشه های مربوط به ساخت وساز (صدور پروانه های ساختمانی) نیز نشان دهنده تغییرات در این زمینه هستند. نقشه مربوط به صدور پروانه های ساختمانی در سال های 78- 1374، روندی اولیه را در مناطق 4،5 و 15 و به دنبال آن مناطق 2،13 و14 نشان می دهد. مطابق این آمار مناطق 6،17 و21 واجد کمترین درصد صدور پروانه بوده اند که به دلایل مختلف می توان آن را تحلیل کرد.

به نظر می رسد منطقه 6 با انباشت ظرفیت توسعه و فقدان فضاهای قابل توسعه جدید روبرو بوده در حالی که منطقه 17 فاقد ارزش های لازم برای ساخت وساز جدید بوده است. این روند در سال های 89-1378 همچنان به نفع مناطق بیرونی تهران و از جمله منطقه 4 و 5 ادامه داشته است. شاید بتوان جذابیت های جدید خدماتی و شبکه مناسب دسترسی به همراه وجود زمین های قابل توسعه را از مهمترین عوامل توسعه این مناطق به شمار آورد. از نظر میزان سهم بری از پروانه های ساختمانی، مناطق 2،10،13،14،15و18در رتبه بعدی قرار دارند که جز منطقه 10 بقیه مناطق در حاشیه بیرونی تهران قرار دارند. جدای از ارزش های مکانی به نظر می رسد منطقه 2 به واسطه امکان توسعه های بلندمرتبه ،جزو مناطق متمایز تهران به شمار برود.

در یک تحلیل کلی، هر چند می توان محدوده های متمایزی نظیر منطقه 2،5،22،15و یا 18را از سایر مناطق نیمه قدیمی - نیمه جدید تهران همچون منطقه 6 ،10،11و یا منطقه کاملاً تاریخی تهران (منطقه 12) متمایز دانست لیکن در حال حاضر اختلاط گسترده ای در گونه شناسی بافت های شهری در اکثر قریب به اتفاق شهر تهران وجود دارد.


پاسخ:دوست عزیز مهندس رامین. مطلب شما با توجه به طولانی بودن به صورت کامل بدستم نرسید.لطفا مطالب خودرا به ایمیل infoasbaghi@gmail.com ارسال نمایید.


رامین راه خوی
ساعت8:36---20 اسفند 1391

موجب فرسایش خاک، تأثیر بر شیوۀ زندگی جانواران منطقه شود.

آثار منفی گردشگری:

مخالفان حضور گردشگران به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند که هر کدام از دیدگاه‌های خاصی به این مسئله می‌نگرند: افزایش جهانگردان موجب آسیب دیدن اماکن تاریخی، تخریب و آلودگی محیط زیست، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل، ذوب شدن یخ‌ها به دلیل گرم شدن تدریجی دمای زمین، تخریب جنگل‌ها، پس مانده‌های اتمی و غیره از جمله آثار منفی جهانگردی است.

آثار منفی گردشگری را می‌توان به سه دسته؛ فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی تقسیم نمود.

آثار منفی (فرهنگی – اجتماعی)، در خلال دهه‌ی 60 مکتب‌های فکری به سرعت دچار تغییر و تحول شدند. این مکتب‌ها از سوی رادیکالسیم که در آن زمان محجوب و مورد توجه واقع شده بود، تغذیه می‌شدند. جهانگردی شکلی جدید از امپریالیسم محسوب می‌شد. اعتقاد بر این بود که جهانگردی فرهنگ را زایل می‌کند، به محیط زیست آسیب می‌رساند، زمین مردم را از آنها می‌دزد، ارزش هنر و صنایع دستی را پایین می آورد، منافع اقتصادی اندکی به بار می آورد، اغلب بیمارهای اجتماعی نظیر مواد مخدر و ؟؟؟ را به ارمغان می‌آورد، نخبر محوری، تملق گویی، مصرف‌گرایی و ارزش‌های زودگذر و فانی را در همه جا می‌گستراند(داسویل، 193:1384).

«گردشگری می‌تواند در نظام‌های گوناگون، نمادهای فرهنگی یک جامعه را تبدیل به کالا نماید. تماس سطحی گردشگران با فرهنگ محلی و صرف تفریح و گذراندن اوقات فراقت دلچسب سبب می‌شود که تمام تأسیسات و خدمات محلی به نحوی سازمان یابد که بتواند رضایت گردشگران را جلب نماید، از این رو فرهنگ محلی به مجموعه‌ای در هم پیچیده در چارچوب کالایی شدن بدل می‌گردد و همه چیز در خدمت پول و درآمدزایی قرار می‌گیرد. این درآمد به بهای گزافی به دست می‌آید یکی از این موارد از دست دادن هویت خود برای رضایت غیر خود است. برخی نویسندگان به تجاری شدن[1] یا کالایی شدن[2] فرهنگ جامعه میزبان اشاره کرده‌اند به این معنا که ساکنان محصولات فرهنگی خود را آن گونه که مورد پسند گردشگران باشد عرضه می‌کنند. همچنین در مطالعاتی نشان داده شده است که ساکنان محلی محصولاتی را به گردشگران عرضه می‌کنند که از نمونه اصیل آن کیفیت نازل‌تری دارد و با آنچه برای خودشان تولید می‌کنند متفاوت است.»(آلن و دیگران، 1993: 30). در این وضعیت جهانگردی در کشورهای در حال توسعه گرایش به تجدد و ظاهر سازی مطابق آنچه به مذاق توریسها خوش می‌آید دارد و این باعث می‌شود یک سطحی گرایی مبتذل شیوع یابد. اگر اجتماع مقصد آنقدر منسجم و محکم نباشد تحت تأثیر مسافران هر چه بیشتر چهره‌ای از خود به نمایش می‌گذارد که مورد قبول و پذیرش مسافران است و این در نهایت بافت سنتی جامعه را هر چه سریع‌تر تغییر خواهد داد. حتی باعث تزلزل بنیان‌های اجتماعی ناحیه و تغییر رفتار و نگرش‌های مردم علی‌الخصوص جوانان ناحیه مقصد شود و این خود موجب تعارضات و تناقضاتی در بین آنان می‌شود که پیامدهای منفی بر روابط خانوادگی و نیز اجتماع بگذارد.

برخی نیز معتقدند که جهانگردان موجب تضعیف روحیۀ مذهبی و بومی مناطق و بطور کلی مردمان کشورمان می‌شوند و به تدریج ارزش‌های ملی و مذهبی ما را نابود و محو می‌سازند. اثر القایی [3] نیز از جمله همین آثار منفی عنوان شده است و به ف


رامین راه خوی
ساعت8:33---20 اسفند 1391

مزایای بالقوه صنعت گردشگری:

توسعه فرصت‌های شغلی جدید

افزایش مالیات و پول‌هایی که نصیب دولت می‌شود

مطرح شدن جامعه و در نتیجه ایجاد فرصت‌های بیشتر برای توسعه و پیشرفت

بهبود ساختارهای زیربنایی و تشکیلات اصولی منطقه

افزایش منابع مالی به منظور حفظ آثار فرهنگی و طبیعی

توسعه صنایع دستی، بومی و محلی


رامین راه خوی
ساعت8:29---20 اسفند 1391
گردشگری، سیاحت یا توریسم به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر، سیاح یا توریست گفته می‌شود.واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن شد.

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است. [


رامین راه خوی
ساعت8:26---20 اسفند 1391
چوب را آب فرو می نبرد دانی چیست

شرمش آید زفرو بردن پرورده خویش
پاسخ: دنیا پر از پلیدی است نه به خاطر وجود آدم های بد به خاطر سکوت آدم های خوب


رامین
ساعت8:21---20 اسفند 1391
اگر شایته سالار باشیم بایدانتخابمان بر اساس تخصص و پتانسیل های افراد باشد بیاییداین بار اشتباه نکنیم رای ما اسبقی
پاسخ:با سلام و احترام ضمن تشکر از بازدید و نظر و لطف دوس عزیز برای شورای شهر مهارت های ادراکی و قدرت راهبردی نیاز است، یعنی همان مواردی که در شما و دوستان همراه دیده میشود، انشالله همین تیم قوی کرسی شورای شهر شهر را تشکیل خواهد داد.


زهرا محبوبی
ساعت16:09---13 بهمن 1391
واقعا عکس های شگفت انگیز اند


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها